Postęp technologiczny dotyka niemalże każdego aspektu prowadzenia działalności gospodarczej. Jednym z wieli przykładów, jak technologia ułatwia życie przedsiębiorców jest sublimacja. Jest to technika umożliwiająca nadruk obrazów, napisów lub grafik na materiale syntetycznym. Jak jest to możliwe? Jaki ma wpływ na przedsiębiorców?
Technologia sublimacji
Druk sublimacyjny to technologia, która umożliwia przenieść dowolny obraz, treść lub grafikę na materiał syntetyczny. Cechą charakterystyczną tej technologi jest trwałość. Nałożony nadruk na tkaninie syntetycznej w praktyce jest niemożliwy do usunięcia. Również w przypadku wielokrotnego prania nie musimy obawiać się o zniszczenie obrazu.
Jest to możliwe przede wszystkim ze względu na sposób, w jaki odbywa się sublimacja druk nie jest nakładany na materiał, tylko wnika on głęboko w jego strukturę. Naniesiony druk dosłownie staje się częścią włókna, a jego usunięcie staje się niemożliwe. Sam proces rozpoczyna się od nadrukowania wybranej grafiki na tzw. papier sublimacyjny.
Po całkowitym wyschnięciu grafika nakładana jest na materiał. W kolejnym etapie nadruk na tkaninie zostaje poddany wysokiej temperaturze i ciśnieniu, które zmieniają stan skupienia znajdującego się na papierze atramentu w gaz. Dzięki wysokiemu ciśnieniu gaz wnika w strukturę materiału. Jest to ostatni etap, na którym opiera się sublimacja druk na tkaninie staje się nieusuwalny.
Wykorzystanie w reklamie
W praktyce druk sublimacyjny może być wykorzystany na wiele sposobów przez przedsiębiorców. Może one posłużyć m.in. do nałożenie loga, hasła lub innej dowolnej grafiki na ubrania pracowników. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu klient mający kontakt z pracownikiem będzie mógł zobaczyć logo lub hasło reklamowe firmy.
Tego rodzaju proste działania bezpośrednio przyczyniają się do poprawy identyfikacji pracownika z firmą oraz pozwalają niskim kosztem zwiększyć świadomość marki wśród klientów. Sublimacja to również technologia, która umożliwia wytworzenie tanich gadżetów reklamowych. W jakich przypadkach sprawdzi się najlepiej?
Nadrukowywanie materiałów promocyjnych na tkaninie za pomocą sublimacji to technologia, która pozwalana na wytworzenie ciekawych, wykonanych z tkaniny, materiałów promocyjnych bez konieczności wykorzystania drogiej bawełny. Możemy m.in.. stworzyć poduszki z logo firmy wykonane z poliestru.